Hamam

Inspireret af disse damer begav jeg mig ud i mørket med mit badetøj og et håndklæde i en taske i aftes.


Josephine foretrak vandet på kurstedet Plombieres


Marie Krøyer, Taormina og Capri


Der findes utallige billeder af Marilyn ved stranden og i diverse swimmingpools. Det er svært at sige, hvad hun foretrak 😉


Mon ikke sultaninde Roxelana fortrak sin egen fine hamam?
Source: Her


Sultaninde Roxelanas hamam nær Hagia Sophia i Istanbul; tegnet af Mimar Sinan i det 16. årh.
Source: Her


Source: Her


John Storer House, Hollywood, tegnet af Frank Lloyd Wright, som til fulde forstod konceptet om vand
Source: Her


Source: Her

Siden jeg hverken er filmstjerne eller sultaninde, måtte jeg tage til takke med lidt mere ydmyge forhold, men det var dejligt alligevel.


Source: Her

Nedsænket i koldt vand og varmt vand og vand med bobler og vand uden bobler og vanddamp, der opløser kroppene til tågede konturer, gør dem ens. Kun stemmerne afslører kønnet. Vand udenpå og vand indeni. Rynket som en sveske, ren som en baby. Smiler et mildt, introvert Buddha-smil, mens jeg vokser gæller.

Skriv et svar

