I’m gonna soak up the Sun 03.06.11


I går sad jeg i den her…


Og den her…


Og den her…


Og tilbage i den her.

En fantastisk dag i haven. Jeg var forudseende nok til at skaffe et nyt badebassin til damerne, før sommeren holdt sit indtog. Ikke overraskende befandt de sig i vandet det meste af dagen.

Imens børnene skreg og pjaskede, gik jeg fra siddeplads til siddeplads, strategisk placeret forskellige steder i haven for mest mulig sol/skygge/bladflimmer/duft osv., læste i min bog og lod tankerne flyve. Indimellem fik jeg flyttet nogle mursten, delt de forårsblomstrende stauder og pottet nogle af dem op til søde mennesker, jeg kender, luget i skærehaven og bag væksthusene, vandet krukker og plantet en Viburnum Tinus (jeg krydser fingre for, at den dufter lidt ligesom Kejserbusk, som jeg er helt pjattet med – den blomstrer fra januar/februar og til marts, hvor man virkelig har brug for noget til at muntre én op).

Og så var det pludselig tid til en cider (to!) på trappen foran væksthusene. De der Elderflower fra Somersby er afhængighedsskabende på mere end en måde 😉 Der sad jeg så og kikkede på mine tomater og agurker, og på to edderkopper, der tog sig en slapper ligesom jeg selv. Og blev overfaldet af søvnigheden, der indfinder sig efter en lang, varm dag. Godt at familiens yngste er en hyggefis, der er med på en lille lur i hængekøjen.

Dagen blev afsluttet med fodbad og filmhygge med damerne (“To på flugt”, som faktisk var ok – men når man har udholdt “Alvin og de frække jordegern”, virker alting nok som en Oscar-vinder :D).

Tøjet var stort set det, der faldt ud af skabet. Sådan en dag skal der ikke tænkes for meget. Senere røg der en skjorte på af hensyn til kuløren.

Skirt: thrifted Vila – Sandals: thrifted Birkenstock – Denim two-piece and sunnies: H&M
A wonderful day in the garden, full of bathing (the kiddos), relaxation, and sun. I also got some gardening done and found time for a nap 😉

Skriv et svar

