Florida Keys Pt. 1 – Gettin’ there

Desværre nærmer rejsen sig sin ende – altså jeg er jo forlængst hjemme og back to the office in real life, men denne virtuelle rejse er også ved at være slut.
Vi sluttede Our Grand American Tour med to dage på Key West. Vi skulle have været der i tre dage, men det kære ComeFly ændrede desværre vores afrejsedag, så vi mistede den sidste dag der. ØV! Og nej tak, Mr. ComeFly, jeg vil ikke have gavekort til vores næste rejse med dig som kompensation, for guess what? Der bliver ingen næste gang 😦

Vi rejste fra Anna Maria med madpakken smurt 😉

Og seks timers køretur foran os.

Forbi Everglades – der skal jeg klart ned engang! 200 km. gennem en stor sump 🙂 Jeg fik desværre ikke fotograferet skiltet med “No gas the next 85 miles” – jeg var lovligt undskyldt, det var mig, der kørte 🙂

Jeg indrømmer, at jeg var lidt glad for at se det her skilt. Jeg syntes, køreturen var blevet lidt lang. Lidet vidste jeg, at den sidste del af turen var den længste. Man skal ned over et utal af keys (små øer) i laaaaangsomt tempo på et-sporede veje. Men udsigten var fandme go’ 😀


Vel ankommet blev vi installeret i den gamle fløj her


Endnu en palme-udsigt, men denne gang gennem ujævne, gamle vinduer. Der var mahogni-møbler, lette gardiner og højbenede senge, Caribbean style, så brisen kan køle om natten.


Og flere smukke lamper.


And stuff. Did I tell you, I looooove stuff 😉 Der var også fine morgenkåber og tøfler – de stod urørte, da vi rejste igen.


Poolen med havet i baggrunden. Billedet er skudt med kamera i den ene hånd, og den bedste Pina jeg har fået i den anden. Den var nærmest som flydende Panna Cotta. Lige før det var jeg blevet ført til min sunbed af et pool staff member. Han bredte endda mine (bløde!) håndklæder ud for mig.

På trods af al den luksus, mere end jeg havde drømt om, føltes det u-autentisk. Man kan ikke gå langs stranden – alle strandene er private og adskilte af hegn. Alting er forfærdeligt dyrt. Der var for mange omvandrende operative indgreb. Alt for meget Spring Break-stemning. Alting er centreret om turisme, penge, ydelser, money changing hands. Old Ernest is long gone, lemme tell ya. Men det var jo heller ikke alt det, jeg kom for 😉

3 comments
  1. Skønne billeder, jeg ville så gerne overthere, nogle steder er mere ønsket en andre, men jeg kunne nu også bare tage en stat ad gangen 😛

  2. Malsen said:

    Det har været super spændende at læse indlæggene 🙂 Meget inspirerende! Jeg vil frygtelig gerne afsted en dag 🙂

  3. Lisa Kirketerp Andersen said:

    Tak I to 🙂 Og kan I så se at komme afsted 😀

Skriv et svar

